Serwis hamulców – klocki hamulcowe

klocki hamulcowe roweroweNie od dzisiaj wiadomo, że poruszając się rowerem znacznie częściej używamy tylnego hamulca niż hamulca zlokalizowanego na przednim kole. Wynika to przede wszystkim ze względów bezpieczeństwa, gdyż przy skutecznych hamulcach i chwili nieuwagi podczas hamowania wyłącznie hamulcem przednim nietrudno o „przewrotkę”. Właśnie z tego względu konieczne jest regularne sprawdzanie stanu klocków hamulcowych rowerowych przede wszystkim w tylnym kole.

Grubość okładzin ściernych
Każdy klocek hamulcowy ma swoją określoną grubość. Dopuszczalna grubość okładzin ściernych zaznaczona jest w większości przypadków odpowiednimi rowkami na samym klocku – jeżeli zetrzemy ją zbyt bardzo to o naszą obręcz nie będzie tarł specjalnie przygotowany materiał ścierny, a blacha klocków hamulcowych co przełoży się nie tylko na niską skuteczność hamulców, ale również na możliwe uszkodzenia powierzchni samej obręczy.

Kiedy jeszcze wymienić?
Klocki hamulcowe rowerowe powinniśmy wymieniać również wtedy, gdy ścierają się one nierównomiernie – po zamontowaniu nowego kompletu zwróćmy jednak uwagę na ich ułożenie, gdyż w większości przypadków nierównomierne ścieranie się klocków wynika właśnie z nieodpowiedniego i niedbałego ich montażu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Rowery i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz